چگونه شغل دلخواه خود را بیابم؟

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

چطور یک محیط کاری فاسد را اصلاح کنیم؟

در خیلی از مواقع اتفاقاتی در محیط کار میفتد که خواسته یا ناخواسته باعث مسموم شدن محیط و از بین رفتن روحیه همکاری و جو دوستانه خواهد شد. مطمئنا از نظر ما هم پیشگیری بهتر از درمان است و بهتره همیشه روابطمون رو در محیط کار طوری تنظیم کنیم که این مشکلات پیش نیاد ولی شاید نظر همه همکارامون شبیه ما نباشه و دیگران عمدا یا سهوا راه رو اشتباه برن. اینجای کار ما براتون 5 راه درمان داریم. 5 تا راهکار که به وسیله اونها میتونید این سم کشنده و رنج آور رو از محیط کارتون خارج کنید و دوباره نور و شور رو به فضا تزریق کنید. پس با ما همراه باشید.

۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۳:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مهارتهای زندگی!

زندگی مجموعه‌ای از مهارتهای ماست. این را‌ صرفا به عنوان جمله قصار نمی‌گویم، یک واقعیت است. فکر کنید چقدر زندگیتان متفاوت می‌بود اگر رانندگی بلد نبودید (یا بودید). فکر کنید چند ساعت از زندگیتان تغییر می‌کرد، اگر آشپزی بلد نبودید (یا بودید). چه زندگی متفاوتی داشتید اگر مهارتهای کاری فعلیتان را نداشتید، یا مهارتهای کاری متفاوتی داشتید. به‌ جای مهندس عمران، پزشک بودید، به جای خیاط، بقال بودید، به جای فیلمسازی، آب حوض می‌کشیدید. چطور زندگی فرق می‌کرد اگر دونده بودید و هر روز چند کیلومتر می‌دویدید، یا آدم مردم‌داری بودید و با هر که حرف می‌زدید جذبش می‌کردید، یا به سه زبان مثل زبان مادری حرف می‌زدید. چندی پیش دوستی نوشته بود "پدربزرگ، ازت متشکرم که یادم دادی زنم رو چطور دوست داشته باشم." بعد فکر می‌کردم که چقدر درست می‌گوید که‌ حتی عشق هم که به ظاهر از ذات می‌آید، در واقع مهارتی است که آموخته‌ایم. این‌ مهارتها را بعد اهرم می‌کنیم که بار روی دوشمان را بلند کنیم. این مهارتها می‌شوند خود ما. وقتی که برای یادگیری مهارتها صرف می‌کنیم در واقع وقتی است که برای آدم آینده صرف می‌کنیم. آن آدمی که هنوز نیامده و قرار است بعد از آموختن آن مهارت بیاید. بعضیها منتظرند که‌ آن آدم را پیدا کنند. آن آدم ولی پیدا کردنی نیست، آفریدنی است. وقتی هم که صرف پیدا کردنش می‌شود می‌تواند وقت آفریدنش شود. سالها طول کشید تا به این باور برسم، بلکه این نوشته راه شما را‌ کوتاهتر کند.  

@Farnoudian
۲۷ آبان ۹۶ ، ۱۱:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چطور میتونیم در شغلمون ارتقا پیدا کنیم؟-قسمت دوم

برای پیشرفت و ارتقای جایگاه شغلیتون کارهای زیادی لازمه که در پستهای قبل به چند نمونه از اونها اشاره کردیم و در این پست میخوایم به عینی کردن دست آوردهاتون بپردازیم.

برای اینکه بتونید در شغلتون پیشرفت کنید و مافوق خودتون رو راضی کنید که به شما ارتقا بده باید اونو متقاعد کنید که شما در جایگاه فعلیتون چه دست آوردهایی داشتید. برای این کار ببهتر اینه که چند نکته رو در نظر بگیرید: دست آوردهاتون واقعی و بدور از اغراق و بزرگنمایی باشه، دست آوردهاتون واقعن شامل یک چالش و یک موفقیت باشه نه اینکه جز روتین کاری شما باشه، دست آوردتون عینی و قابل فهم باشه.

با ما همراه باشید

۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۴:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه میتوانیم در شغلمان ارتقا پیدا کنیم؟-قسمت اول

یکی از مهم ترین گامها برای پیشروی به سمت ارتقای شغلی،آگاهی کامل از شرح وظایف و آنچه دقیقا کارفرما از شما میخواهد، است.در بسیاری از اوقات این امکان وجود داره که ما در مورد ارزیابی کارمون و اینکه چه وظایفی داریم دچار سوتفاهم میشیم و شاید انرژی زیادی رو برای کارهایی بذاریم که اتفاقا وظیفه ی ما نیستن و شاید نه تنها باعث پیشرفت شغلی ما نشوند بلکه وجهه بدی هم از ما در محیط کار ایجاد کنند. بنابراین آگاهی از شرح وظایف و مذاکره با کارفرما برای بررسی و شناخت دقیق آن باعث میشود ما یک خط پایه دقیق و عینی برای عملکردمان تشکیل بدهیم که در مراحل بعدی سعی کنیم از آن جلوتر برویم.

۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۲:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رزومه نویسی 1

به یاد داشته باشید که همیشه و در هر ارتباطی اولین برخورد نقش کلیدی و مؤثری در ادامه و بقاء رابطه ایفاء می نماید و رزومه شما اولین برخورد شما (هر چند غیر حضوری) با کارفرما بوده که نمایانگر شناخت یا تعبیر وی از قابلیتهای شما خواهد بود.

ادامه مطلب...
۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۳:۴۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

چطور میتونیم در شغلمون ارتقا پیدا کنیم؟

شاید خیلی برای شما پیش اومده باشه که نه تنها به تمام وظایف شغلی خود عمل کردین بلکه حتی کارهای بیشتری رو هم به عهده گرفته و به خوبی اونها رو انجام میدین تا رئیستون رو راضی کنید.آیا از نتیجه ش راضی بودین؟ آیا تونستین اضافه حقوق یا ارتقای پست بگیرید؟

اگر شما جز افرادی هستید که به نظر خودتون هرکاری از دستتون براومده انجام دادید، از هوش و مهرتهای کافی برای پست بالاتر برخوردار هستید و کم کم دارید احساس دلسردی در محیط کارتون رو تجربه میکنید، نگران نباشید!جابیار در پستهای آینده چند راهکار کاربردی به شما ارائه میده که میتونید با استفاده از اونها در کارتون پستی درخور توانایی ها و مهارتهاتون پیدا کنید.

با ما همراه باشید.

https://www.jobyaar.com/

۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۲:۵۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

راهکارهای مقابله با کسالت در محیط کار-قسمت دوم

در ادامه بحثمون درباره راه حلهای از بین رفتن کسالت و یکنواختی شغلمون،امروز یه راه حل جدید ارائه میکنیم.
صحبت کردن:
صحبت کردن با دیگران درباره علایق و توانمدیهاتون،این فرصت رو فراهم میکنه که دیگران از توانمدیهاو علائق متمایز از کاری که انجام میدید،آگاه بشن. خصوصا صحبت کردن با افراد واحدهای دیگه توی سازمانتون باعث میشه دیگران شما رو برای فرصتهای شغلی تازه به وجود اومده در واحدشون در نظر بگیرن. مثلا اگر شما در بخش مالی مشغول به کار هستید ولی علاقه و مهارتهای فروش مناسبی دارید،درباره این موضوع با یکی از کارشناسان فروش واحد فروش صحبت کنید و مطمئن باشید به محض پیش اومدن فرصتی در اون واحد اون شخص به یاد شما خواهد افتاد.اگر تا به حال تجربه مشابهی در این زمینه داشتید،لطفا با ما اون رو به اشتراک بذارین.
۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۱:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

راهکارهای مقابله با کسالت در محیط کار-قسمت اول

یادتونه چند روز پیش راجع به رخوت شغلی و عدم علاقه و درگیری با شغلمون باهم صحبت کردیم؟خوب در پستهای آینده چند تا راهکار کوچیک و شاید کم اهمیت بهتون پیشنهاد میدیم که میتونه علاقه و درگیری شما با کارتون رو افزایش بده.یکی از این راهکارها نوشتنه.
وقتی شما مدت زیادی یک کار ثابت رو انجام میدین، به تدریج دانش و تجربه شما نسبت به اون کار زیاد میشه و مهارتهایی رو در انجام اون کار کسب میکنید که مختص به خودتونه. مثلا روشی رو برای خودتون ابداع میکنید که وظیفه ای روتین که نیاز به دقت بالایی داره رو در سریعترین زمان انجام بدید.نوشتن درباره این تجربیات و مهارتهایی که خودتون ابداعش کردین برای شما علاقه به کار،احساس تسلط به کار،احساس دلبستگی و احساس مفید بودن برای دیگران رو به ارمغان میاره.
پس هر چند وقت یک بار بنویسید و نوشته هاتون رو با کسایی که مثل شما فکر میکنند و در حوزه مشابه به شما فعالیت میکنند به اشتراک بذارید و ما رو هم از احساس رضایت خودتون باخبر کنید.
۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

کسالت در محیط کار!

ایا شما تا به حال این احساس رو تجربه کردید که به شدت در محل کارتان احساس خمودگی و کسلی داشته باشید و فکر کنید ساعتهای گرانبهای عمرتون رو دارید تلف میکنید؟ اگر پاسختون مثبته،جالبه بدونید شما تنها نیستید و طبق آمارها بیش از نیمی از مردم احساس میکنند در کارشون با هیچ چالش و درگیری مواجه نیستند و حتی بیش از 15 درصد گزارش میکنند که هیچ ارتباط فعالی با کار و محیط کارشون ندارند.
به نظر شما راه حل مناسب برای بیشتر درگیر شدن با فعالیتی که حداقل 5 ساعت از زندگی روزانه شما رو به خودش اختصاص داده چی میتونه باشه؟ما چندتا پیشنهاد براتون داریم که در روزهای اینده بیشتر بهشون میپردازیم. با ما همراه باشید!
۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۱:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

جاه طلبی، پر پرواز یا عینک خوش بینی؟

سلام
شده تا حالا سرکارتون،توی مسیر پیاده رویتون به خونه یا پشت فرمون با خودتون بگید این چیزی نیس که من میخواستم باشم؟شده با اینکه یه شغل از نظر دیگران نون و آب دار و مناسب دارین،اول صبح بعد از زنگ ساعت با خودتون بگید این کاری نیس که من میخواستم؟!خوب راستشو بخواید ما معتقدیم همه این لحظات رو تجربه کردن یا حداقل میشه گفت همه آدمهای جاه طلب گزند این لحظات براشون آشناست.بله جاه طلبی!
جاه طلبی ویژگی شخصیتیه که توی همه آدمها وجود داره ولی بعضیها جسارت پروبال دادن بهش رو دارن و بعضیهای دیگه با موندن توی safety zone خودشون و فرار از هر چیز غیرمعمولی دست و پاش رو بستن.شاید به مفهوم جاه طلبی توی فرهنگ ما زیاد پرداخته نشده و گاهی حتی خیلی مثبت هم در نظر گرفته نشه ولی تو فرهنگ جاب یاری اگه بخوایم برای موفقیت رمز و شاه کلیدی قائل باشیم،این جاه طلبیه که رمز موفقیته.
جاه طلبی همون غلغلکیه که باعث میشه کارهای معمولی و مدل روتین زندگیمونو عوض کنیم، ریسک کنیم و گاهی حتی شکست بخوریم چون فکر میکنیم باید طرحی نو دراندازیم.جاه طلبی اون نیروییه که بهمون کمک میکنه لیسانسمونو بکنیم فوق،فوق رو دکترا و گاهی برای یه چیز بهتر از محل زندگی و امنیت و حمایت معمولیش دوربشیم،جاه طلبی اون صداییه که وقتی از شدت خستگی و بدن درد ناشی از کار زیاد برای هدفت نا نداری،بهت میگه چرخ برهم زنم ار غیر مرادم گردد. و البته جاه طلبی اون خیالات و فانتزیهایی میشه که تو ذهنتون میاد که چیکا کنم بهتر بشم؟چه مهارتی رو یاد بگیرم که بتونم کاربهتری رو انجام بدم؟کی دوباره کارمو عوض کنم یا ارتقا بدم؟چقد پول جمع کنم تا بتونم بیزنس خودم رو داشته باشم؟
شما هم جاه طلب هستید،جاه طلبی شما هم هر روز به دریچه ذهنتون نوک میزنه تا قدرت ظهور و بروز پیدا کنه،جاب یار ازتون میخواد به جاه طلبیتون اجازه پرواز بدید.
۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۱:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰